Od 2 maja na unitedreggae.com dostępny jest siódmy numer anglojęzycznego magazynu „United Reggae”. W magazynie tym zebrane są treści, które na stronie ukazywały w ciągu ubiegłego miesiąca.
W numerze znajdziemy przede wszystkim wywiady z takim artystami jak Little Roy, Eric „Monty” Morris, Ras Jumbo, Austin „Spiderman” Palmer (z soundsystemu Mighty Jah Observer) i Kayla G. Oprócz nich przepytano także Cedellę Marley, Ray’a Hurforda i Cecila Reubena.
Mimo, iż Eric „Monty” Morris jest obecny na scenie od ponad 50 lat to do tej pory nie doczekał się długogrającej płyty. Zmieni się to 29 marca. Właśnie wtedy premierę będzie miała płyta „The Living Legends Collection”, wydana przez Buckley Records.
W wielu pismach poświęconych muzyce reggae można natknąć się na artykuły będące analizą tzw. slackness style, co należałoby przetłumaczyć na język polski po prostu jako „świntuszenie”. Choć ten nurt tekstowy powszechnie kojarzony jest z dzisiejszymi czasami i tłumaczony eksplozją konsumpcyjnego stylu życia w połączeniu z tradycyjnym patriarchalnym modelem rodziny na Karaibach (plus całą masą innych rzeczy, których przytaczanie tu nie ma większego sensu, o czym za chwilę), to mało kto wie, iż jego korzenie sięgają znacznie głębiej. Wydana przez kultową wytwórnię Trojan 3-płytowa składanka zatytułowana „Trojan Slack Reggae Box Set” zawiera, pośród przeważającej części współczesnych artystów, również nieco staroci i właśnie ten trop wskazuje, że utożsamianie slackness style z przełomem XX i XXI w. jest działaniem błędnym, a większość wspomnianych analiz nadaję się jedynie do wyrzucenia do kosza na śmieci.