To już kolejny niewyjaśniony akt przemocy wobec producenta – we wrześniu postrzelono go oraz ugodzono nożem. Dwa lata wcześniej, także we wrześniu, podpalono jego studio Techniques Records.
Nie jest to pierwszy w tym roku przypadek użyciu broni wobec przedstawiciela jamajskiego przemysłu muzycznego. Dość wspomnieć chociażby o zamordowaniu Joela China, producenta oraz szefa działu A&R wytwórni VP Records.
Winston Riley karierę rozpoczął w 1962 r. (w wieku 16 lat), kiedy założył grupę wokalną The Techniques. W jej skład weszli także Keith „Slim” Smith, Frederick Waite i Franklyn White.
W 1968 r. Winston Riley odszedł z zespołu, założył własną wytwórnię Techniques Records i poświęcił się przede wszystkim produkcji muzycznej.
Do jego dwóch największych sukcesów należą „Double Barrel” wykonywany przez Dave’a i Ansela Collinsa oraz „Stalag Riddim”. Nagrany w 1970 r. Double Barrel” stał się jednym z pierwszych międzynarodowych hitów reggae.
Na rytmie „Stalag”, którego nazwę zainspirował film wojenny „Stalag 17”, po raz pierwszy wydanym w 1973 r., nagrano około 400 utworów, m.in. „Arleen” General Echo, „Bam Bam” Sister Nancy, „Ring The Alarm” Tenor Saw.
W latach 80., między innymi za sprawą riddimu „Boops”, stał się jednym z najbardziej rozchwytywanych producentów. W latach 80. i 90. parkiety podbijały jego dancehallowe produkcje.
Riley przyczynił się do rozpoczęcia karier takich artystów jak Sister Nancy, Buju Banton, Cutty Ranks czy Lone Ranger.
źródło: Billboard.bizz
Dyskusja